onsdag 14. september 2011

Shadow Ridge High School

Heihei,

Først må jeg bare starte med å gratulere verdens beste vennine Mari-Ann Hamre med 17 års dagen. Håper du hadde en fantastisk dag, selv om jeg ikke var hjemme... Du er best. 




Innlegget om skolen ble litt forsinket. Bedre sent enn aldri, eller hva? Her er det i alle fall.. 

Skolen jeg går på heter Shadow Ridge High School. Hvis jeg ikke tar helt feil er det i dag rundt 2000-2500 elever på skolen. Det er mye folk. Ikke som Bryne Vgs med andre ord. Jeg liker det. Til tider kan det være vell folksomt, men det finnes alltid en utvei. I tilegg er vi rundt 20 utvekslingselever på skolen, noe som føles veldig betryggende. Er jeg lost, bør de også være lost...


Skolen har en del fag å velge mellom i tilegg til et godt utvalg av sporter. Jeg gjør et aldri så lite comeback på fotballbanen på mandag. Jeg gleder meg som en liten unge, rett og slett. Har savnet fotballen den siste tiden! Ellers er det et stort utvalg av klubber, teater har de også. Vurderte en stund og melde meg inn i og med jeg er så talentfull. Det var en spøk hvis dere lurte. Ellers er det en nok så vanlig amerikans high school. Amerikanske regler. Flagg i klasserommene, sammenhengende pulter, korridor pass, kleskoder osv.. Er du sent ute eller det er noe du ikke følger reglene til er det rett opp til Dean's office. Der vil du ikke havne. Med andre ord er det litt strengere en norsk skole, men det vender du deg til. 

Til slutt kan jeg jo fortelle om hvordan skoledagene mine ser ut. Skolen starter kl. 07.00 og slutter 13.25. Timene varer 90 min, uten pause... I tilegg har vi 5 min. på å komme oss til neste time. Det er vi som må skifte klasserom og ikke lærerne. Noe som betyr ingen sosialisering eller toalettbesøk gjennom pausen. Lunsjen varer i 30 min. Har to fag før lunsj og to fag etter lunsj. Har til sammen åtte fag, noe som betyr at vi har fire og fire fag annen hver dag. Dere som er innteriserte i timeplanen min, her er den: 

Even day: 
U.S. History 
Biology 
Photography 
Weight training (just call me superwoman...)  

Odd day: 
Am. Lit. 
Chemistry 
Food an and Nutrition 
Algebra 2 

Håper alle får en fin dag! 
- Klem Kristin  

3 kommentarer:

  1. Savne deeeeg!!!!!<3

    SvarSlett
  2. Så spennande! Lykke te :-D

    SvarSlett
  3. ååå tusen takk sjønne deg! <3 love u !

    SvarSlett