lørdag 7. januar 2012

Nytt år nye muligheter

Hei alle sammen!

Nok et år er over. Det har vært et supert år. Et fantastisk år. Må innrømme at det har vært et av de beste så langt. Tenkte derfor å ta en liten oppsumering av året som var.

  • Januar: Startet et nytt år med verdens beste familie og ikke minst venner. Brukte også en del timer på ski. Ingenting som er bedre! USA startet også å bli mer real. Ble godkjent av ICES osv.  
  • Februar: Alt som hadde med USA å gjøre stod så og si helt stille til juni... Men kjekke kvelder med fotball, ski og verdens beste gjeng gjorde februar bra.  
  • Mars: Hadde innen mars lagt fotballskoene på hyllen. Noe som var ganske trist. I stedet ble jeg bitt av sykkelbasillen. En del timer og svette ble lagt igjen i spinningsalen de kommende månedene. Jeg tilbragte vinterferien på Hovden og finpusset de siste skidetaljene før årets første mål, Sesilåmi. Var også siste del av vinterferien i Sirdal med verdens beste Ida.    
  • April: Stolt jente som gikk over målstreken på Sinnes skole etter fullført Sesilåmi på tiden 5t&17 min. Krampe fikk jeg heller ikke. Bare gamle menn i 40 års alderen som får det, eller hva far? He he...  
  • Mai: Feiret en fin 16 og 17 mai med fine folk. Kom ikke opp i eksamen. Tilbragte en del timer ute på sykkelen for å gjøre meg klar til... Nordsjørittet.  
  • Juni: Var fin. Ingen eksamen, vertsfamilie i Las Vegas, supriseparty som verdens beste jenter stod bak og ikke minst.... Fullførte også Nordsjørittet og trillet inn på tiden 4t&29 min. Ikke nok til å slå han der far denne gangen heller. Muskelbundten fra Tjøtta bestemmte seg for å ikke delta. Han ville sikkert ikke risikere å bli slått av den 17 år gamle niesen en gang til. Det var bare tull!! 
  • Juli: Avreise Las Vegas nærmet seg med stormskritt. Jeg var flink jente og jobbet så og si hele sommeren. Kommer ikke langt i verden uten penger. Tilbragte så mye tid som mulig med venner og famile. Reiste også alene til Oslo med Cecilie for å skaffe oss visum til USA. Kjekk tur!  
  • August: Fikk arrangert verdens beste avskjedsparty av gjengen, jobbet, og det meste av tiden gikk til å si "ser deg igjen neste år", reiste fra Bryne 15 August og videre til Soft Landing camp i NY 16 august. Landet i Vegas 19. august og ble 17 år 20 august. Både en trist og en kjekk måned.
  • September: Første måned av high school unnagjort. Kjekt som bare det. Har storkost meg siden dag en. Mye nye inntrykk og ikke minst mennesker. En ting er sikkert, kunne ikke kommet til en bedre plass eller familie.  
  • Oktober: Var i California og Disneyland, woooooho, startet å spille fotball igjen, feiret amerikansk halloween, homecoming tok sted og jeg lærte meg noe lunde hvordan amerikansk fotball fungerte.  
  • November: Da var det klart for thanksgiving, jeg var i Salt Lake City, Utah, ble tatt ut til skolens varsity team i soccer og hadde rett og slett en herlig tid sammen med mine nye amerikanske venner. 
  • Desember: Første halvår på high school var så og si ferdig, tok meg en lang 2 ukers juleferie, gikk på truger for første gang, tilbragte mye tid med min amerikanske familie og feiret amerikansk jul og nyttår . Før jeg visste ordet av det var 2011 slutt og jeg kunne fortelle alle hjemme at jeg faktisk er hjemme i...ÅR. 
  • Har lyst til å si tusen millioner takk til alle som har gjort dette året fantastisk. Jeg har uten tvil verdens beste venner og familie. Dere har betydd så mye for meg, spesielt siste halvdel av dette året. Kan ikke si nok hvor mye brev, innboksmeldinger og skypesamtaler betyr når jeg er så langt unna. Dere er best! Jeg gleder meg allerede til å starte på 2012, kommer til å bli et minnerikt år. 18 år blir vi også.....        











Til slutt håper jeg alle hadde en flott jul og en fantastisk fin julefeiring. Det hadde i alle fall jeg. En annerledes men amerikansk jul. Må innrømme at de fleste episodene av Blåfjell ble sett her for å få det lille ekstra av julestemnigen som manglet. Er ikke så mye juletradisjoner her borte. Det fleste hander om hvem som kan sette opp mest lys rundt huset. Er jo koselig det og da, uten tvil! Men, ingenting slår norsk jul og juletradisjoner. Det er i alle fall sikkert!

God natt alle fine folk,
Klem Kristin :-)  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar